Poveste automobilistică din Franţa – incredibil, dar adevărat

Ironic, un automobilist surprins de radar cu 250 km/h pe o porţiune de şosea cu viteza limitată la 70, s-a arătat extrem de nemulţumit de faptul că i-a fost săltat permisul şi a depus o contestaţie la limita logicii ştiinţifico-fantasmagorice:

„Onorată Curte, într-adevar, am văzut semnul de circulaţie de „70”, scris cu negru pe fond alb şi încadrat într-un cerc roşu, pe un panou fără nici o altă indicaţie de unităţi de măsură. Dar după cum ştiţi, Legea din 4 iulie 1837 impune ca obligatoriu în Franţa sistemul metric, în timp ce Decretul nr. 65-501 din 3 mai 1961, modificat conform directivelor europene, defineşte ca unităţi de bază legale, unităţile Sistemului Internaţional ( S.I.). Or, în sistemul de unităţi S.I., unitatea de măsură a lungimii este metrul, iar unitatea de măsura a timpului este secunda.

Este deci evident că unitatea de măsura legală a vitezei este metrul pe secundă. Eu nu pot să-mi imaginez nici o clipă că Ministerul de Interne nu ar aplica Legile Republicii. Prin urmare, 70 m/s corespund exact unor 252 km/h. Poliţiştii au afirmat că eu am fost cronometrat cu 250 km/h, lucru pe care eu nu-l contest. Mă aflam, deci, cu 2 km/h dedesubtul limitei autorizate de viteză. Vă rog să luaţi notă, să-mi restituiţi permisul de conducere şi să-mi permiteţi să mă retrag. Am onoarea să vă salut.”

2 thoughts on “Poveste automobilistică din Franţa – incredibil, dar adevărat

  1. Da stiu ca i-a bubuit mintea frantzuzului. Chiar daca in lege este stipulata semnficatia indicatorului , relevant este spiritul de observatie si analiza al tipului. Si de ce nu, simtul umorului caci nici el nu credea sincer ca politistii ii ”vor cumpara” povestea.

Lasă un răspuns

