despre esec…

Esecul a fost un subiect explorat si analizat de multi filosofi si psihologi de.a lungul timpului si daca va ganditi ca am sa vin cu o noua teorie asupra acestui lucru, atunci o sa fiti dezamagiti. Ceea ce voi scrie este strict viziunea si abordarea mea asupra  esecului pe baza unor experiente atat sociale cat si emotionale (si nu, nu voi aminti de ele).

Dex-ul ne explica esecul ca fiind „nerealizarea unei actiuni la care s.a depus un efort fizic si intelectual sustinut; infrangere, insucces, nereusita”, explicatia poate continua dar nu e relevant, cu totii am avut cel putin o intalnire cu esecul. Esecul, alaturi de succes sunt cele 2 variante posibile ale unei actiuni propuse. De fapt sunt 4.

1. Ai succes si mergi mai departe fara sa te uiti inapoi.

2. Ai succes insa analizezi experienta petrecuta pentru a invata din ea . (putina lume face asta)

3. Ai esuat si analizezi aceasta experienta in vederea acumularii unor informatii care sa te ajute pe viitor. (putina lume face asta)

4. Ai esuat si nu te uiti in spate pentru aceasta analiza.

Exista cazuri si cazuri de oameni care se incadreaza in aceste categorii. Putini sau

 

 

Motivele pentru care depunem un efort fizic sau intelectual in realizarea unor actiuni sunt variate, iar la urma urmei, foarte multe lucruri ne motiveaza sa facem ceva. Rezultatul dupa cum crede multa lume, are doar 2 variante posibile: am reusit ce ne.am propus sau am esuat. Insa „multa lume” greseste tocmai la interpretarea acestui rezultat. Putem sa reusim ceva si sa nu invatam nimic din experienta asta, sau am esuat, dar am invatat mult mai multe pe parcurs. (Va las pe voi sa considerati care din ei e mai castigat).

Unii oameni trec mai usor peste esec, altii mai greu. Unii invata ceva din el, altii nimic. Ceea ce mi se pare foarte interesant in rezultatul unei actiuni propuse, este tocmai interpretarea acestui rezultat.

Lasă un răspuns

