August – Septembrie pe meleaguri straine

Nu stiu cat de mult se va intinde articolul asta sau cat de ordonate imi vor fi ideile, dar vroiam sa.mi las impresiile scrise, acum cat timp sunt inca proaspete in mintea mea. Au fost zece zile absolut dementiale in care am vazut nenumarate locuri frumoase si o gramada de lucruri m-au schimbat.

Dar sa incep cu inceputul.

Spre deosebire de escapada care am avut-o in luna Mai si in care am fugit in Londra pentru 5 zile, in acest concediu am vrut sa stau departe de agitatia oraselor, intins pe o plaja, pe malul marii si cu gandul departe de rutina. Si a functionat perfect ! Atata doar ca din 5 zile s-au facut 10, din mare s-a facut si munte, si din departarea de orase am ajuns la multe orase, plus capitale, plus tari. Plus multe altele.

Am adunat mai mult de 3500 km parcursi cu masina, iar intinerariul a fost urmatorul: Cluj – Budapesta- Viena – Perg – Salzburg – Grosslockner – Zell am See – Padova – Venetia – Modena – Bologna – Rimini – San Marino – Bohinj – Bled si apoi acasa. Acestea au fost principalele obiective prin care am trecut si ne-am oprit sa vizitam diverse chestii.

Viena ? Neapart de revazut.

Salzburg ? Un city break cu o multime de locuri de vizitat.

Grosslockner ? well, aici e mai delicat. Pentru mine asta a fost apogeul excursiei si locul in care mi-am promis ca musai, da’ musai trebe sa revin. Cu motorul pus la punct. Drumul asta e „the original Stairway to Heaven”. E magic, e de vis. Asfalt ca in palma si niste curbe care te indeamna sa te culci cu ele. ( motociclistii stiu de ce ! ) Niste peisaje care iti taie rasuflarea si punctele culminante sunt cam toate locurile in care te poti opri sa te uiti in zare. Daca e sa fac o comparatie cu Transalpina ( care se vrea a fi drumul de la cea mai mare altitudine de la noi), Grosslockner-ul il bate la curu’ gol. O data ca Transalpina e impropriu spus „trans-alpina”; ca nu traverseaza Alpii, ca traverseaza Carpatii. In cel mai bun caz il poti numi Transcarpatica. (dar deja suna a nume de banca). Drumul care traverseaza Alpii in Austria … cu totul alta poveste. Altitudine ? 2145 vs 2571. Peisaje ? Personal, n-am fost pe transalpina, dar am vazut video-uri de pe motor, cu drona si din pozele persoanelor care au trecut pe acolo. Sunt frumoase, nu zic nu, dar nu le pot compara cu Austria. Sunt varfuri care mai decare mai inalte, unele care se apropie de 3800 m altitudine si care te lasa mut. Again, e doar parerea mea, unii poate prefera Trans-ul nostru mai mult decat Trans-ul altora. Poate depinde si de calitatea si de unghiul fotografiilor. Am si eu cateva pe care le veti vedea mai incolo.

Drumul de seara m-a prins conducand de pe Grosslockner spre Padova si trecand Dolomitii Italiei. Apusul peste aceasta zona mi-a descoperit culori nevazute in realitate si sentimenul unei zile incheiate perfect.

Padova ? Mult prea multe giratorii. Poate si oboseala de seara. Cu alti ochii, proaspeti de dimineata, orasul iti arata o arhitectura frumoasa, cu multe zone pietonale, fantani, statui, un centru cu o piata mare si minunata. Dragut de stat un weekend.

Venetia ? M-am indragostit de ea. Nu este placere mai mare decat sa te lasi pierdut pe strazile ei. Nu gasesti masini pe acolo, singurele mijloace de transport fiind pe apa sau mersul pe jos (poate biciclete ?). P.s. Ma refer la metode de deplasare pe insula. Pana acolo poti s ajungi cu orice. Strazi inguste, poduri, gondole, vaporette, totul fac din Venetia un loc care merita vazut cel putin o data-n viata. E drept ca l-am vizitat intr-o duminica, moment al saptamanii in care orasul era plin de turisti, dar n-a fost un imediment lucrul asta. Vaporasul pana pe Burano ( o insula putin indepartata de Venetia, si mai putin cunoscut decat Murano ) a durat aproximativ o ora. In tot acest timp, singurele ganduri care le aveam in minte erau: „Oare la ce se gandea Marco Polo cand naviga aceste ape ?” N-am gasit un raspuns. Frumusetea orasului era de vina …

Modena si Bologna ? Muzeele Ferrari si Lamborghini. Prima greseala a fost ca am vazut muzeul Ferrari prima data. Ne-a miscat inimile intr-un mod in care a facut urmatorul muzeu sa para o formalitate. Domnul Enzo, un adevarat geniu. Fiecare model care l-am vazut acolo, muzeul in sine, descrierea masinilor si filmuletele proiectate in toata sala ne-au lasat fara cuvinte. Sa nu mai zic de motoare si modele care au facut istorie. Daca Lamborghini ne-a aratat tehnologia si evolutia super-masinilor din anii 70 incoace, Ferrari ne-a aratat sufletul si pasiunea lui transpusa pe o foaie de hartie si apoi in productie. Iar prezentarea colaborarii dintre Ferarri si Pavarotti, pff.. de vis !

De Rimini, nu am foarte multe de spus. Si-a atins telul cu bune si cu rele. Proprietarii au fost foarte simpatici si draguti, plaja a fost interminabila (atat avantaj cat si dezavantaj), nisip fin, apa buna, valuri, vant, ploaie si canicula, a avut de toate. Orasul e plin de istorie in centrul vechi, si tipic mediteranean in rest. Mi-a adus aminte de Croatia oarecum (bine, ca sunt si de o parte si de alta a Adriaticii).

Iar zilele de ieri si de azi au fost al doilea cel mai frumos moment pentru mine: sLOVEnia, si anume Bohinj si Bled. De la 30-35 de grade pe tarmul Italiei am ajuns la 8 grade in Slovenia. Ceata si norii au invaluit dealurile si muntii si ne-au facut pe noi sa ne tinem din nou barbia in mana si sa salivam in palma. Personal consider drumul spre Bohinj superior Transfagarasanului. Curbe multe, stranse si inguste prin padure – iti dau un sentiment de alerta permananta si o doza de pericol pe care pe Transfag. nu le tare il ai (Da, am fost pe Transfagarasan). Peisajele, sunt oarecum asemanatoare, dar overall, aleg Slovenia. Sorry, RO. (again, personal choice). Bled, cu a lui catedrala in mijlocul lacului, cu un fundal de varfuri slovene, in ceata si nori si un moment perfect in care un caine inota dupa o ratusca, m-au facut sa aranjez in minte niste ganduri latente si nebanuite.

Concluzia excursiei: cu un buget destul de mic, am reusit sa imi fac ordine in ganduri si sa-mi reprioritiezez lucrurile care conteaza. Am vazut o multime de locuri frumoase si care merita revazute (in ordinea lor Grosslockner, Bled, Bohinj, Venetia si Viena/Salzburg. Ah, San Marino, un oras micut, foarte frumos, dar cam dezamagitor overall. It has its ups and downs (adica urci si cobori mult :)) ). Nu m-a impresionat prea mult in afara de privelistea asupra Italiei).

O multime de poze ca amintire si o alta excursie care mi-a pus lucrurile in perspectiva. Ar mai fi lucruri de adaugat dar cred ca le voi pune ca si note cu -.

 

Note:

– best part about Italy: buy 1 beer, get one free. Daca dati de un Mercato cu case self-check, cumparati bere in legaturi de 2. O scanezi pe una si de cealalta poti sa uiti😀. Trust me, half the beer i drank there was free.

– if you ever feel useless, remember there’s a tower in San Marino that’s sitting ildely from 1400-ish. (inside joke, dar motivational). Cititi istoria celui de-al treilea turn din SM.

– Zeel am See, o baie in lac cu muntii langa tine, aproape si departe, pestisorii la picioare, barcute la 20-30 de m de tine, uai.. superb ! A fost o baie bine-meritata si foarte asteptata pana sa ajungem pe plaja din R. Ah, si in weekend era un eveniment de tri-athlon. Frumos, dom’le. Piscine, locuri de joaca, parcuri, statiune de statiune. Alt loc in care merita sa „pierzi un weekend”.

– traseu de genul: munte – mare – munte e perfect pentru concediu. Iti da o simetrie si antiteza perfecta. Personal opinion.

– la 10-15 minute de drumul principal pe Grosslockner se afla ce mai mare ghetar din Europa. Huge, huge I tell ya’ !😀. Merita vazut si facut un selfie cu el. (Paul stie !)

– pozele vor urma curand pe fb si 500px pentru cei interesati.

– si de acum pregatim urmatoarea excursie😀

– scuzati-mi greselile de ortografie si gramatica, oboseala unui drum de 1000 de km pentru ziua de azi isi spune cuvantul. (articol scris seara, dar uploadat acuma)

– …

Lasă un răspuns

