The German experience (IV)

Hmm, daca pana acum am abordat experienta germana ca un sir logic de evenimente, pentru partea asta, am sa ma rezum la locuri, facts, tips and tricks probably si afterward feelings.

  • BMW Museum and Olympia Tower

E activitatea care deschidea ultima zi din Munich. Obviously ca vizita a inceput la Motorrad. De la sportive la dezbracate si aventuroase, le-am admirat si incercat pe toate. And yes, it made my future choice easier.🙂 … Dupa orgasmul Motorrad, m-am linistit si am putut admira istoria, evolutia si glimpse-ul in viitor numit I3 & I8. E de vizitat. Mai ales ca te poti urca in masini pe care deocamdata nu ti le permiti😀

Olympia Tower a fost pe lista obiectivelor pt ca imi place sa vad orasele de sus si dintr-o alta perspectiva. Cred ca e „defect” de hiker sa iti doresti sa vezi de sus lucrurile. Also, iti dai seama ce marunte sunt problemele. Tot turnu are 291m, punctul de obs. e la 182m si jos are un rock museum. Tip and tricks, nu bagati monede de 50 de bani la aparatul de suveniruri ca ramane blocat. Mircea stie. :))

  • Bamberg

Ii un oras din Franconia care e „imprastiat” pe 7 dealuri, fiecare deal cu biserica lui. (ca si Roma). Are un centru istoric care face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO. (L-am vizitat tocmai pe acest motiv). De-a lungul plimbarii prin oras merita aruncat un ochi la Bamberg Cathedral (1237) si la Old City Hall (1386) iar o zi ar trebui sa fie suficient pentru vizitarea orasului. Noi l-am vazut intr-o joi, pentru ca a fost zi libera la nemti.

Fun fact, Bamberg a fost pentru scurt timp capitala Sfantului Imperiu Roman unde s-or intalnit in anu’ 1020 Papa Benedict VIII si Henry II. Alt fun fact ii ca in Bamberg are 9 fabrici de bere iar in 2 din ele inca se face bere afumata. Smoked beer pe numele ei, ii musai sa bei una. Ori te indragostesti de gust, ori o lasi dupa o gura😀 … P.s. Daca decide cineva sa se faca teava cu bere afumata, is curios de hangover.ul de a doua zi. Please let me know.😀.

  • Wurzburg

Mno, daca Bambergu ii in Upper Franconia, asta ii in Lower Franconia. Ce mi-o placut la orasul asta ii ca mi-o amintit de Cluj. Are o fortareata pe un deal (Cetatuia la noi), ii raul Main (Somesu la noi) si apoi se intinde orasul. Nu are deal ca Feleacu in spate deci Cluju ii mai tare😀. Si mai are un pod care ii de prin 1500 acolo. Bine, are mai multe chestii orasul, nu doar astea.😛 Ce am reusit noi sa vedem ii Marketplatz, Alte Mainbrucke (podu’), Festung Marienberg (fortareata), Rontgen-Gedachtnisstatte (adica biroul unde nenea Rontgen o descoperit razele X), un pic de Wurzburg Residence si imensa gradina din spate. (tot la ce m-am putut gandi, bine incurajat si de statuile de acolo, o fost la ce party-uri trageau astia prin anii 1800. I guess they’re the original party animals !). Am incheiat vizita cu o narghilea si o bere pe o terasa cu nisip si pe malul Main-ului. It was relaxation madness.

Urma ca duminica sa vizitez Rothenburg si sa.mi inchei prima saptamana in DE. Am continuat apoi cu Frankfurt, Padurea Neagra, Donaueschingen si 2 muzee din Stuttgart. Plus experienta autostrazii limit-free. Dar toate acestea next time. After all e delegatie nu concediu😛

 

 

Lasă un răspuns

